poezie in video

Loading...

Monday, October 02, 2006

Isteria, ultima scuza

Un proverb arab, mi se pare, spune sa stai linistit si o sa vezi inmormintarea dusmanului tau. Daca mi-ar fi spus cineva ca la 16 ani de la transmisiunea TVR&L din decembrie 1989 o sa inceapa sa se faca valuri pe marginea Securitatii, cred ca m-as fi dus sa ma culc.De cind au inceput dezvaluirile legate de colaborarea cu Securitatea, singurii care au avut de suferit au fost un jurnalist poate mai agresiv decit altii, dar incontestabil un bun profesionist, un politician mult mai deschis la minte decit majoritatea colegilor sai si un eseist care s-a remarcat in ultimii ani tocmai prin lipsa tarelor in abordarea istoriei recente.

Cumva, tocmai oameni care dupa Revolutie nu par sa fi profitat de colaborarea cu Securitatea cad cel mai rau. Nu au reusit sa se descurce inainte, nu reusesc nici acum.
... (articolul complet in SUPLIMENTUL DE CULTURA
Daca in ’90 as fi crezut ca s-ar fi gasit vreo 2-3 "mineri" bine pregatiti sa scalpeze un informator... astazi cine ar mai inghiti galusca asta? Tocmai de aceea inca nu m-am prins de ce informatorii trebuie sa ramina secreti in mintea multora. Unii au fost victime transformate in instrumente ale aparatului represiv si sint folositi iarasi pe post de exemple publice. Altii sint descurcareti.

Daca m-as intoarce la proverbul arab cu care am inceput, as spune ca nu e cazul sa stam linistiti pentru ca nu avem de ce sa asteptam sa moara cineva. Nu stiu cum, dar nu prea am auzit de securisti isterici... toti cei pe care i-am vazut erau de un calm... ceva de nedescris.

No comments: