Thursday, July 17, 2008

evenimentul anului in Obs: ineditele Mircea Nedelciu

Acum exact 10 ani, trebuia sa fiu redactor pentru un documentar pe care il filma Ciprian pentru Antena 1. Intamplarea a facut ca unul dintre cei intervievati sa fie unul dintre fostii colaboratori ai lui Gh Gh Dej. La un moment dat, pe holul din casa domnului inervievat, pentru numai o secunda, cat sa ma intreb daca este cine cred eu, am intrevazut o figura cunoscuta intr-un scaun cu rotile insotit de o femeie foarte frumoasa.
"E ginerele meu, ne-a spus gazda, e scriitor". Mirat de mirarea noastra ca nu se asteapta sa il recunoastem.
Nu mi-am astea atunci cand Un Cristian mi-a spus ca or sa aiba in observator cultural evenimentul anului. Ci acum, cand am citit ineditele Mircea Nedelciu publicate de obs.
si pentru gust:
"Toate acestea sînt, desigur, nişte jocuri (de societate), pe care trebuie să le continuăm atîta vreme cît nu sucombăm cu totul atracţiei lor şi cît, mai ales, sîntem siguri că principalul nostru refugiu, imaginarul, ne este la îndemînă." (din scrisoarea catre Gheorghe Craciun)
si inca:
"Ţi-e greu să-ţi dai seama dacă zloata aceasta e zăpadă sau e apă sau e zăpadă topindu-se sub frămîntarea picioarelor tale. Sub frămîntarea picioarelor lor. „E zăpadă“, îţi zici privind zgrunţurii de gheaţă topită de sare, apoi crezi că e apă, dar nu ştii ce anume te împiedică să optezi pentru una din două şi, de-abia tîrziu, tîrziu de tot, îţi dai seama că numai culoarea, culoarea neagră a apei sau a zăpezii, te împiedică să optezi pentru una din două şi, de-abia tîrziu, tîrziu de tot, îţi dai seama că numai culoarea, culoarea neagră a apei sau a zăpezii, te împiedică să fii lucid, rezonabil. Murmurul te urmăreşte şi aici. Nu poţi distinge nici măcar o singură vocală. Totul e murmur, feţele lor trec pe lîngă tine, privindu-te sau nu. Trec pe lîngă tine, prin tine, ca un murmur ininteligibil. Ridici privirea. Cauţi un autobuz, un tramvai." (din Uriasa si ciudata pasare a viselor noastre)

No comments: