Friday, August 22, 2008

curiosi de poezie tanara?

Saptamana trecuta am trimis notele mele pentru poemele nominalizate la editia 2008 a concursului Licart. Poemele pot sa fie vazute aici.
Este al treilea an in care Radu Herjeu m-a invitat sa fiu in juriul pentru sectiunea de poezie a festivalului pe care il organizeaza. Surpriza pe care am avut-o anul acesta vine din faptul ca am citit intre poemele nominalizate foarte multe poeme bune. Este prima data cand la mai mult de jumatate dintre poemele nominalizate am avut senzatia unei intentii poetice originale, asumate si individualizate.
Chiar si in putinele cazuri in care a fost vorba despre o abordare a poemului usor greoaie, cred ca nu a fost mai mult de un poem la care sa am senzatia ca e scris degeaba, doar "de chestie".
mi-ar placea sa scriu curand mai mult despre asta.
A, si ce mi se pare cel mai tare, cei care sunt interesati de poezie incep sa fie mai multi decat cei care raman fascinati de simplul fapt de a fi "poheti". Cel mai important este ca toti cei care au fost selectati reusesc sa transmita ceva personal (stare, idee, optiune) intr-o maniera proprie, care nu este imprumutata ori furata (cum mici mici exceptii).

No comments: