Monday, March 24, 2008

pro si amator/ diviziile de poezie

Am gasit asa:

ca ma gandeam ca amatorismul e o orientare onorabila, mai ales atunci cand poezia este obiectul amatorismului. Oamenii au sentimente frumoase, de obicei si vorbesc despre ele in mod dragut. (La lansarea despre care am vorbit mai jos, o doamna a dat citate din carte a avut un discurs inflacarat, cu amintiri din lumea araba cu copaci, palmieri etc. o invidiam pentru rabdarea cu care a citit cartea- nu stiu cine m-a pus sa caut in prefata... toate citatele pe care le dadea- dar toate- erau luate din poemele citate in prefata).

la un moment dat cineva s-a intors spre mine si mi-a spus: frumos poem!

oricum, era cu sentimente frumoase.

ce problema aveam?

ca nu erau lucruri care sa faca o imagine despre referintele relevante ale poeziei arabe

pe site-ul unei edituri specializate in publicarea poeziei am gasit o nota interesanta: intr-un an, publica doar una sau doua carti semnate de un debutant si cu totul, productia lor editoriala se ridica la aproximativ 30 de titluri de autor.

probabil ca imediat trebuie sa fac si diferenta aceea intre poezia amatorilor si poezia poetilor.

Cu parere de rau incep sa ma gandesc la asta pentru ca eu credeam ca se ating in continuu.
In realitate cele doua genuri complet diferite s-au atins candva.

si acum sa explic: revin imediat.

No comments: